sobota, 9 listopada 2013

Czy wiesz, że Cię kocham? - Blue Jeans


Tytuł: Czy wiesz, że cię kocham?
Tytuł oryginały: ¿Sabes que te quiero?
Autor: Blue Jeans
Seria: Piosenki dla Pauli tom 2
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 500

Wakacje. Czas na odpoczynek od nauki, problemów, jednym zdaniem - czas szaleństwa. Kto by powiedział, że tej właśnie dziewczynie przydarzy się tak wiele sytuacji? W poprzedniej części Paula zerwała z Angelem, którego darzyła uczuciem. Sądziła, że to miłość na całe życie, jednak los bywa przewrotny. Jakiem tym razem przygody przytrafią się Pauli i jej przyjaciółkom -suguskom?

Drugi tom bestsellerowych „Piosenek dla Pauli”, pełna intryg, miłości i rozterek współczesna opowieść o dorastaniu, miłości i pierwszych trudnych wyborach.

Koniec szkoły, wakacje. Ostatnie trzy miesiące nie były łatwe dla Pauli i jej przyjaciółek. Ale wyjazd do Francji otworzył nowe perspektywy, pozostawił po sobie sprzeczne odczucia i wewnętrzny niepokój. Gorące lato sprzyja zakochanym, a zakochani często popełniają mniejsze lub większe pomyłki. Czy Paula zwiąże się z Alanem, Francuzem, który wyraźnie coś do niej czuje? Czy Miriam i Diana odnajdą miłość, o której marzą? A może prawdziwe szczęście jest tuż, tuż, tylko trudno je dostrzec?

W drugiej części Piosenek dla Pauli poznajemy przygody, jakie przeżyła główna bohaterka w czasie wyjazdu do mojego kochanego, uwielbianego przeze mnie kraju - Francji. Poznała tam Alana, który pod jej wpływem zmienia się z typowego drania, złego chłopca na lepszego. Ale czy ta zmiana będzie trwała długo? Autor poszerzył fabułę i nie skupiał się wyłącznie na Pauli, tylko poszedł na przód, dzięki czemu dowiedziałam się co słychać u Alexa, Irene, Kate, Angela, Miriami, Diany oraz Armanda i Maria. Z przyjemnością poznawałam ich życie, przeżywałam tragedię Diany, denerwowałam się na Angela. Wielką radość sprawiła mi Irene, która grała fenomenalnie, aż mi się w pewnym momencie zrobiło jej szkoda. Kocham, kocham, kocham Blue Jeansa! Pisze genialnie, z chęcią poznam kolejne jego powieści, chociaż już nie koniecznie o Pauli. 

Paula to w sumie dziewczyna bardzo zagmatwana. Robi z siebie niewiniątko, a tak naprawdę sama nie wie czego chce. Plącze się w uczuciach, miesza w życiu innych, skrada serca i potrafi tylko psuć relację, chociaż sama tego nie zauważa - w poprzedniej części zraniła samych mężczyzn. W tej części zachowała się bezczelnie wobec Miriami. Nie rozumiem postawy tej niewiasty.

Ogólnie książka jest ciekawa, chociaż mam wiele zarzutów co do wydania. Pierwsze moje żale to sposób zapisu rozdziałów - bywało tak, że ciężko było nadążyć za akcją - tu autor pisze z perspektywy Angela, w kolejnym pisze jako Diana. Miałam wtedy ochotę odłożyć książkę i pozostawić ją nie przeczytaną. Denerwuje mnie również fakt, że retrospekcje były wplatane w najmniej spodziewanych momentach. A jednak mogę wam powiedzieć, że zakończenie zaskoczyło mnie bardzo, bardzo mocno! 

Czy polecam? Tak, jednak nie polecam czytać tej książki, przed przeczytaniem pierwszego tomu, gdyż jest tu wiele wątków kontynuowanych z "Piosenki...". Osobiście mogłam trochę Wam zdradzić co się dzieje, aczkolwiek inaczej nie umiałam napisać mojej recenzji. 

Ocena: 6/10

Piosenki dla Pauli | Czy wiesz, że cię kocham? | Ucisz mnie pocałunkiem

1 komentarz:

  1. Jak rozumiem, jest to typowa książka o miłości :-)
    Nie słyszałam jednak o tej serii, chociaż tytuły są dość ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń

Echa pamięci - Katherine Webb

                                                                                  źródło: lubimyczytac.pl Tytuł oryginału : A Hal...