czwartek, 4 lipca 2013

Pamiętnik nastolatki 6 - Beata Andrzejczuk

Tytuł: Pamiętnik nastolatki 6
Autor: Beata Andrzejczuk
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rafael
Liczba stron: 254

Większość młodych ludzi pisze pamiętniki, którym powierzają swoje przeżycia, zmartwienia, sukcesy jak i porażki. Za pomocą brulionów w przyszłości mogą mieć możliwość, aby przypomnieć sobie co działo się kilka lat temu w ich życiu. Z jakimi trudnościami losu musieli stanąć do boju.

Natalia to już pełnoletnia Polka, która od kilku lat spisuje swoje przeżycia w zeszytach. Przelewa na nie swoje odczucia, problemy, radości. Dzieli się swoimi sukcesami, porażkami, wzlotami i upadkami. Przedstawia nam życie typowych polskich nastolatków, których życie jest też przeplatanką różnych przygód - zarówno miłosnych jak i od strony zdolności.

Beata Andrzejczuk to autorka wszystkich części Pamiętnika Nastolatki. Mieszka we Wrocławiu wraz z mężem. Jest członkinią Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Autorka wielu opowiadań dla dorosłych i dzieci publikowanych również poza granicami Polski, m. in. w Stanach Zjednoczonych, Australii, Austrii i na Białorusi. Oprócz tego tworzy też bajki dla dzieci z dysleksją. Laureatka nagród  literackich: Sosnowieckie Pióro 89O Rubinową Hortensję (1990 r.), Polaków pamiętnikarski portret własnyMłodzież o sobie i o Polsce (konkurs organizowany przez Instytut Badań Problemów Młodzieży, 1988 r.) i wielu innych.

Pamiętnik nastolatki 6 to kolejna część losów Natalii, którą w tej książce czeka wiele cierpienia, zaskoczenia i płaczu. Jej ukochany Maksym staje się ofiarą wypadku, trafia do szpitala i ... Tego dowiecie się czytając pamiętnik. Oprócz wypadku Maksyma, Natkę czeka też zaskoczenie, którego sprawcą stanie się ktoś jej bliski. Osiemnastolatka w szóstej już części tej serii wykazuje się dużą refleksją. Początkowo brała wszystko na łapu-capu, jednak gdy pojęła wagę sytuacji, zmieniła się. Uzmysłowiła sobie, że bycie wiecznym optymistą jest niemożliwe. Człowiek powinien być przede wszystkim realistą. Bo tylko taka osoba poradzi sobie w otaczającym ją świecie. Na drodze dziewczyny pojawia się po raz kolejny Bartosz, Jeremi oraz dwie jej przeciwniczki - Kamila i Aleksandra. Co wyniknie z tego? Przekonacie się po przeczytaniu pamiętnika .

Sposób napisania książki okazał się trafny. Autorka nie wnikała w długie monologi czy opisy. Stworzyła lekką, przyjemną serię, którą pokochało wielu młodych ludzi. Osobiście uważam, że Pamiętnik nastolatki 6  to świetna książka na jeden wieczór. Zasiadając do niej, wiedziałam od razu, że pochłonie mnie do reszty. Nie pomyliłam się. Czytając, czułam emocje, jakie targały bohaterką. Choć chwilami bywała śmieszna, to jednak autorka wykreowała ją na mądrą, ambitną i skromną polską dziewczynę. Pamiętam, jak czytałam pierwszą część. Wtedy to poznawałam Natalię, jej przyjaciół i wrogów. Miło spędzałam przy niej czas. 

Obecnie do dopełnienia serii pozostało mi przeczytać część czwartą i piątą, gdyż w mojej bibliotece ciężko trafić na całą serię.  Z rozmowy z panią bibliotekarką nasłuchałam się wielu pozytywnych słów o tej serii. Jedynie szkoda mi, że nie mogę stopniowo przeżywać przygód Natki i jej znajomych.

Pamiętnik nastolatki 6 polecam gorąco tym, którzy lubią lekkie, przyjemne lektury. Chociaż otrzymała ona nagrody w kategoriach: Najlepsza książka na jesienno-zimowe wieczory (wg jury i internautów) oraz najlepsza książka na Gwiazdkę to zachęcam do przeczytania jej również w okresie wakacyjnym!

Ocena: 8/10




1 komentarz:

  1. Przeczytałam wszystkie poprzednie tomy pod przymusem Pani z biblioteki i były to tylko godziny męczarni, bo nie ciepię tego typu książek. No ale, tej naszej bibliotekarce nie da się tego wytłumaczyć.... A że nie lubię zostawiać niedokończonych serii wypożyczyłam „Pamiętnik nastolatki 6” i doczytałam do połowy, bo już na więcej nie miałam siły. Cieszę się jednak, że Tobie seria się podoba :)
    Widzę, że dopiero zaczynasz blogować, powodzenia Ci życzę!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kinga42 blogspot magiczny zakątek. Będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz. :)

    OdpowiedzUsuń

Echa pamięci - Katherine Webb

                                                                                  źródło: lubimyczytac.pl Tytuł oryginału : A Hal...